La finalitat principal del Centre d'Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social (CREIS) és aprofundir en l'anàlisi de l'emprenedoria i la innovació social, avançant tant en la comprensió del fenomen, com en les metodologies d'estudi i els marcs conceptuals utilitzats, i les seves implicacions pràctiques.
Concretament, es pretén:
Objectiu 1: analitzar els factors que condicionen l’emprenedoria i la innovació social, i el seu impacte (mercat laboral, resultats empresarials, desenvolupament econòmic i social, tecnologia, criminologia, creativitat, ètica, etc.);
Objectiu 2: estudiar l'emprenedoria i la innovació social des de diferents perspectives (antropologia del treball, criminologia, ciència i tecnologia, publicitat, sociologia del medi ambient, xarxes socials, etc.);
Objectiu 3: aportar els recursos tecnològics necessaris que permetin una millora substancial en la recollida i gestió de les dades per tal d'assolir els objectiu 1 i 2, i alhora, facilitar el desenvolupament de propostes derivades d’aquest anàlisi, en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació social.
Alhora, des del CREIS es farà transferència de coneixement a associacions, empreses socials, administracions públiques, i en general als diferents agents del ecosistema relacionats amb el món de l'emprenedoria i la innovació social.
A continuació s'esmenten les línies de recerca relacionades amb aquests objectius.
Línies de recerca relacionades amb l'objectiu 1 (Determinants i conseqüències de l'emprenedoria i la innovació social):
- Empreses socials: estratègia, governança, model de negoci (digital), finances, etc.
- Factors institucionals i emprenedoria social
- Diversitat en l'emprenedoria social (internacional, femenina, intraemprenedoria, a l'escola, empreses turístiques, etc.)
- Emprenedoria social i desenvolupament econòmic i social
- Emprenedoria de segona oportunitat i repercussions socials
- Economia Social i Solidària
Línies de recerca relacionades amb l'objectiu 2 (Diferents perspectives de l'emprenedoria i la innovació social):
- Etnografia de l’emprenedoria social, xarxes personals i antropologia del treball
- Tècniques participatives en l’àmbit de la creació i el disseny, ciència ciutadana i ètica de la ciència i la tecnologia
- La creativitat com a valor estratègic a l’era de la post-veritat, Innovació publicitària i nous camins del màrqueting, i cultura i publicitat.
- Sociologia del medi ambient: conflictes socioambientals i participació
- Emprenedoria social i criminologia
Línies de recerca relacionades amb l'objectiu 3 (Recursos tecnològics i dades en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació social):
- Tecnologia i emprenedoria social
- Anàlisi de dades i aprenentatge automàtic per a la presa de decisions de negocis socials
- Mineria de dades i aprenentatge automàtic per ciències de la vida
- Anàlisi de dades i aprenentatge profund en salut
- Anàlisi de l’impacte ambiental i social de l’economia circular
- Autonomia com a base de la innovació. Tecnologia i realimentació en la presa automàtica de decisions
Pel desenvolupament d'aquestes línies de recerca es compta amb un equip interdisciplinari i d'alt nivell acadèmic d'investigadors/es que provenen de diferents facultats/centres i departaments de la UAB. Pots conèixer-los a la pàgina de membres.